Vár és Kastélyvadászat – Visegrádi vár

Egy szép októberi nap

A vírushelyzet miatt elmaradt utunk helyett választott visegrádi kiruccanásunk alkalmával, nem csak wellness volt napirenden, hanem a történelmi nevezetességek megtekintése is. Mivel október vége lévén már a Salamon torony bezárt, azért maradt látnivaló így is.

Sorja van a dolgoknak

A legnehezebb dolgunk a parkolóhely kiválasztásával volt, mert a kb. kétszáz autóra tervezett parkolóhelyen összesen három autónak kellett osztoznia. Végül is találtunk egy kellemes árnyékos helyet, s elindultunk bobozni. Igen, tudom, nem volt tolongás, és ha már itt van, csak nem hagyjuk ki… 🙂 S ha már lúd, legyen kövér, két kört futottunk.

Jó kilátások a kilátón…

Miután megkaptuk a befutó képünket, el is határoztuk, hogy ezt a képet most nem tesszük albumba, mert a nagy sebességtől a szél kikezdte az arcunkat. Miután végeztünk a féktelen száguldással, elindultunk a Zsitvay kilátó felé. A felfelé vezető úton egy beugróban, nyomos kutat találtunk, ami meglehetősen fura látvány volt az erdő közepén.

Mi szemnek ingere…

A kilátó zárva volt, de a jelzett telefonszámot tárcsázva megnyugtattak, csak kicsit kell várni és feltárul a kilátó ajtaja. Ez így is volt, kb. 20 perc múlva begördült egy autó, s egy nagyon kedves hölgy megnyitotta a Dunakanyar elénk táruló látványához vezető utat. Bár fent elég nagy szél fújt, nem tudta elrontani a látvány okozta örömet. Napsütés, kék ég, s egy csodaszép magyar táj. Kell ennél több?

Mi szájnak ingere…

Mikor kellőképpen örömködtünk a táj nyújtotta szépségben, elindultunk, hogy felfedezzük a Nagyvillám éttermet. Itt sem volt telt ház, szerencsére, így nyugodtan körül tudtunk nézni. Az asztaltól mesés kilátás nyílt a Duna kanyargós részére, s úgy éreztem, akár órákat is el lehetne üldögélni, ezt a panorámát nézegetve. A hotelben magunkhoz vett bőséges reggeli még kitartott, így csak egy desszertet lehetett leszuszakolni büntetlenül.

Várva várt vár

Még a várba is bepillanthattunk innen fentről, így emlékeztetve, hogy ideje indulni a vár elfoglalására, amire elég nagy esély volt, mert a belépő megfizetése után, birtokba is vehettük. Bár már voltunk itt, talán többször is, mégis minden alkalommal többet várunk, mint amit kapunk. Talán mert ez a vár még korábban lett felújítva, a mostani vár rekonstrukciók már szélesebb körű visszaépítést hoznak. Lényegesen több információt hordoznak, a látogatók nagy örömére.

Minden jó, ha minden jó

Azért élményeket most is lehetett gyűjteni, s a kilátás a várból is jó volt. Még egy lantos is segített ráhangolódni a régmúlt hangulatára. Rálátni a Salamon toronyra is, ha már azt begyűjteni nem tudtuk. Szóval ez a nap se múlt el nyomtalanul…