Elindult a 2020-as Zöld túra…..1.szakasz.

Első szakasz: Feked – Ófalu – Erdősmecske

A tavasz még várat magára, amikor egy hideg reggelen, Nőnapon, kicsit több mint 20 elszánt túrázó elindult, hogy teljesítse az első szakaszt. A szikrázó nap hamar eltűnt, s a felhős ég alatt a megélénkült szél nem sok jót ígért. Úgy ugrottunk ennek a túrának, “mint a mókus fenn a fán”

A kapcsolat ereje…

A túra, amit a Vándormadár Természetjáró Baráti Kör szervezett, meglehetősen borús hangulatban indult volna, de Fekeden a templom előtt Peck Tibor alpolgármester szívélyes invitálására bevonultunk, s helyet foglaltunk a templom padsoraiban. Itt előbb egy Nőnapi köszöntést, majd rövid összefoglalót kaptunk a falu életútjáról. A templomból kilépve szinte rögtön beléphettünk a faluházba, s Tillmann Péter polgármester úr vendégelt meg egy kis belső melegítővel, majd utunkra bocsátott Ófalu irányába.

Pihenőpontok jöttek…

A Stiller- és a Harsányi-keresztnél rövid, de annál fázósabb pihenőt tartva folytatódott az út, s nagy optimizmussal vártuk az Ófalui kocsma melegét. Itt Bechli Erzsébet polgármester asszony mesélt Ófalu életéről. Ez a pihenő alkalmat adott az ebéd megtartására is, miközben a dombok közt megbúvó falu szépségéről hallottunk előadást.

Az elválás…

Az Ófalui kiszállási pontnál a csapat két részre bomlott és a mag tovább folytatta útját Erdősmecske irányában. Útba esett a Hesz-kereszt is, majd beértünk a mecskei könyvtárhoz, ahol Benkovics Győzőné polgármester asszony vendégelt meg bennünket süteménnyel és italokkal. Ezt követően a falu történetével ismerkedhettünk meg egy prezentációban Schmid Gabriella tálalásában.

Vár állott…

Ha nem is vár, s még ugyan állt is a szerb templom, bár jobb időket idéző berendezése elnyűtt lett, színei megfakultak, falai málladoznak. Már csak hálni jár belé a lélek, s külseje segélykiáltásokat hallat. A kultúrház megtekintése után a csapat újra osztódott, s páran maradtak megnézni az állatsimogatót, mi pedig a régi és elhagyott állomás felé indultunk.

A végére az ég is kiderült, a szél is leállt s kellemes időben végeztünk ezzel a szakasszal…

Útvonal: Feked – Stiller-kereszt – Fekedi-erdő – Harsányi-kereszt –
Ófalu – Héthárs-tető – Hesz-kereszt – Erdősmecske – Erdősmecske, kültelek

Köszönjük Baumgartner Norbertnek a rendkívül jó szervezést, a résztvevőknek pedig a jó társaságot.

Az otthon maradott túrázóinknak jelzem, nem volt olyan nagy sár, amit ne tudtunk volna kikerülni, így ez sem zavarta a napunkat, s újabb élményvadász napot zártunk….Útravalókmert mozgásban az élet!