Búcsú Karintiától, viszlát jövőre :)

A búcsú ideje

Mint ahogy az mindig is történik, most is eljött a búcsú ideje. A szabadság véges, és nehéz szívvel pakolunk össze a szobában, majd lassan elindulunk az utolsó reggelire. Még egy kis útravaló az “útravalók”-nak, az autó felmálházása után kicsekkolunk, s elköszönünk vendéglátóinktól.

Felhők között

A hűvösre sikerült reggel érkező felhőzuhatag álmosan terült el a hegy tetején, mi pedig búcsút intünk a cirbolya fenyőknek és elindulunk hazafelé, de azért még útközben megnézzük a Wörthi-tó sötétzöld vizét, s talán a Pyramidenkogel tetejéről fotózhatunk egy nagyot. Az illúzióink rohamosan csökkentek, mert a sűrű párafelhőben úszó hegyekről semmi kilátás nem volt, s így ereszkedtünk le a tó melletti főútvonalra.

Az ősz szele elért ide is…

A tó mellett haladva érződik, hogy a szezonnak itt vége, a nyári holmikat csomagolni kezdik, s egy kis szünet után kezdenek készülődni a télre. A forgalom gyér, s minden szomorkás a vidéket beborító párától. Még nincs minden veszve, hátha a kilátóból elnézünk a felhők felett. Ahogy közeledünk, egyre az az érzésem, hogy még mindenki egy utolsót akar integetni Karintiának, s erre utal a teli parkolók és a buszos tömeg. Nem lesz ez jó….

Vége a dalnak…

Nem is lett. Olyan tömeg verődött össze, hogy hosszú sor kígyózott a pénztárnál. A lefelé igyekvő bosszús emberektől csak annyit tudtunk meg, amit már a bejáratnál is tudtunk, a kilátás kilátástalan. Az egész vidéket belepte a pára, szégyenlősen eltakarva a gyönyörű kilátást. Nincs mit tenni, egy következő alkalomra hagyjuk a Pyramidenkogel-t.

Útra kelünk, s nemsokára már az autópályán robogunk a dolgos hétköznapok felé. Viszlát Karintia, jövőre ugyanitt találkozunk….

1. rész Csúcstámadás a sógoréknál – avagy hegyen völgyön át Karintiában

2. rész Karintia másnap, avagy indulhat a túranap…

3. rész Szobroztunk a cirbolya fenyő erdőben….

4. rész Kalandra fel, irány a tópart…

5. rész Az Ossiacher See és a hegyek…