A Mecsek Egyesület sárga túrája a 2-es szakaszhoz ért

Baranyai Sárga túra 2. szakasz.

A Mecsek Egyesület szervezésében a vándorok folytatják a Sárga túraútvonal bejárását. Nem félnek a ködös párás időtől, mert tudják, a felhők felett, mindig kék az ég.

Útvonal: Kisnyárád – Molnárhegyi-vadászház – Mária képoszlop – Szabari erdő – Szabari-erdészház – Erdősmároki elágazás

A kivonulás

Az első szakasz után nem kérdés, hogy ezt a vándorlást be kell járni. De a fárasztó hét után még elképzelni is nehéz volt, mi lesz ezzel a túrával, ráadásúl egész éjjel esőben autóztam, hogy itt legyek a második szakasznál is. Ez sikerült is, de kissé vegyes érzelmekkel indultam útnak, hiszen a vidéki táj még ködben úszott, s csak a városban derengett az ég. Bár reménykedtünk a jobb időben, de a buszból kitekintve még morcos világ látványa tárult elénk.

Gyülekező

Mivel optimista emberek a túrázók, tudtuk, lesz itt jóidő, s biztunk a csapatunk vezetőjében Biki Endrébe is, csak rendelt nekünk egy kis napfényt erre a szép napra. Igazunk lett, mivel a túra végére a ragyogó napfény mellett megduplázódott a hőmérséklet. A Kisnyárádi gyülekezőhelyen újabb meglepetés várt, most házi pogácsák kóstolója várta a vándorokat.

Kezdődjék…

A pogácsázás után a túra vezetője Varga Norbert tartott eligazítást a túra menetéről a résztvevő mintegy ötven vándornak. Egy kis történeti előadás a falu keletkezésétől napjainkig, valamint a állaga miatt jelenleg nem látogatható templomról. Kedvünkért kinyitották ezt a kis gyöngyszemet, mely belülről nagyon szépen rendbentartott, viszont szerkezeti hibái nem teszik lehető az istentisztelet tartását.

A templom látogatása után felkertekedtünk, hogy a mai penzumot teljesítsük, s a kis csapat megindult a faluból kivezető úton. A vándorok életkora 10évtől indult, s hát az örökifjúig terjedt. A társaság elengedhetetlen kisérője, Zserbó is ott volt természetesen, hogy mindenkit jókedvre derítsen barátságos közeledésével. Fajtáját tekintve kissé homályos a múlt, bár a külső jegyek árulkodnak némileg a felmenőkről, de maradjunk annyiban, hogy a “szerelem nem ismer határokat”.

Irány az erdő

A vándorok szépen sorjáztak a bekötő úton, majd pár kilóméter után letértünk a erdőbe, ahol nem kitaposott ösvény, hanem a háborítatlan aljnövényzeten folytattuk túránkat egészen a következő állomásig, ami az erdő szélén álló Molnárhegyi-vadászház volt. Kicsit beljebb megnéztük a Mária-képoszlopot, melynek történetét újfent a túravezető ismertette. Visszatérve a vadászházhoz megtartottuk az első pihenőt.

A vereserdő

Miután mindenki elköltötte az elemózsiáját, újra talpon volt mindenki, s a Szabari erdőben folytattuk a túrát. Az erdő most éledezik, “mozaikosodik”, azaz lombosodik. Az avarban a tavalyi makkok várják az erdei vadakat, s némelyik akkora, hogy a vaddisznó is késsel villával eszi meg. Miután néhányat bezsebeltem a makkokból, megfogadtam, hogy az öszi pompáját is megnézem ennek a vörös tölgy erdőnek.

Virágoskert

A cikcakkban futó út elhalad néhány vadászles mellett, ahonnan rá lehet látni az erdőlakók helyi “Welness Dagonya” szállójára. Az erdei ösvények mellett Meténg virágzik nagy telepekben, és a már virágzása vége felé járó Odvas keltike pompázik két színben is. Az árvacsalán szintén színesíti az erdei tarkaságot. Olyan jól haladunk, hogy idő elött értük el a második pihenő helyét a Szabari-erdészházat. Itt egy hosszabb pihenőt tartuk, s van idő kicsit napozgatni, beszélgetni a csapat tagjaival.

Célbaérés

A tíz szakasz közül ez a legrövidebb, mert minden túrát igazítani kellett a tömegközlekedéshez, hogy a szakaszok nagyobb várakozás nélkül megoldhatóak legyenek, de ennyi azt hiszen erre a szombatra elég is volt. A pihenőt befejezve rövidesen elértük az Erdősmároki elágazást, s annyi időnk maradt még, hogy egy rövid virágleső sétát is be tudtunk iktatni, természetesen fakultatív volt, hiszen a jól ismert szlogen szerint, az ” idősebbek hamarabb abbahagyhatják”.  Ők addig gyönyörködnek az ég üde kékjében.

Itt a vége, túrázz véle…

Könnyű túra, kicsi szintemelkedés, korlátok nélkül ajánlható.

Táv: 11km, Szintemelkedés: 140m

Galéria A Mecsek Egyesülettől átvett képekből
Galéria a saját képekből

Az első szakasz itt található.