Váratlan utazás 3.rész.

Egy jó nyaralás kellékei: Meleg idő, enyhe szellő, sok napfény, tenger, egy jól felszerelt hajó, egy kiváló kapitány, és egy remek csapat.

Nap mint nap…..

Újra itt vagyok, hogy folytassam megkezdett híradásom az Adriai útról. Mostanra már az X-faktor, a Csillag Születik és a Ki-Mit-Tud teljes átiratát hoztuk. S a társaság mit ne mondjak, brillírozik. A reggeli és ebéd készítésénél, a zenei és egyéb műveltség terén, valamint a muzikalitás fellegváraként is funkcionál. Lassan mindenki belelendült a játékba, összeforrt a csapat, s a legkisebb zökkenő  nélkül abszolváltuk a következő napot is. Mintha csak több hete járnánk a vizet, Olyan összhang uralkodott, s mindenki tudta a dolgát, így azután nem csoda hogy jó hangulat uralkodott nálunk a fedélzeten és a parton is.

Már ragyogó nap fogadott reggel, mikor az ébredező társaság elindult a reggeli tisztálkodásra. Napfény és a csend harmóniáját csak egy-egy sirály éneke szakította meg,de még ők is tiszteletbe tartották az éjjeli mulatozók reggeli “meditációját”.

A hajó legénységét egy kis időre sakkba tartotta a Sátán macskája, de végül is ártalmatlannak bizonyult. Reggeli után kihajóztunk a kikötőből és a kellemes nyári időre tekintettel módosult némiképp az útiterv, s kihagyva egy nemzeti park megtekintését egy biztonságos “Beach” lett az új cél. Vitorlát bontva krajcoltunk a kellemes szélben. A hullámok egyre magasabbak lettek, s a hajó orra kb. 2,5-3 méteren mozgott le-fel. Néha enyhén oldalra dőlve, habzó vizet hagyva magunk mögött, igazi ízelítőt kaptunk a vitorlázásból. Akartam is javasolni, hogy üssenek le, mert “eszméletlenül” szeretek vitorlázni, de végül is győzött a kíváncsiság, mert ezt látni is kell.

Mesés dolgok tárháza…

Közben azért több látnivalót is érintettünk, mint a tengeralattjáró dokkját, vagy a hullámsírjában nyugvó teherhajó roncsát is, a drónosaink ismét felszálltak és eszméletlen képekkel tértek vissza. Volt egy-két pucér búvár is, akik a víz hőmérsékletét is jól jelezték. É a vízhőmérsékletet az északi tengeréhez hasonlítanám, mert nálam 28 foknál kezdődik a langyos víz jelzője. Na jó, én is beadtam a derekam, nem is lehetne kihagyni ilyen lehetőséget. A roncsot messziről csak a körülötte horgonyzó hajók jelezték, s közelről is csak egy vékonyabb vascső kiemelkedése a vízből mutatta, mint valami mementó.

Felszerelés híján könnyen lemondtam a búvárkodásról, egyébként is ehhez legalább egy búvárhajóra lett volna szükségem.

Mikor elértük a kikötésre kiszemelt öblöt, lehorgonyoztunk, s a társaság nagy része útra kelt a part felé, ki úszva, ki csónakban, ki pedig csónakkal úszva, amitől úgy néztünk ki, mint egy farmotoros lélekvesztő.

(Felkészületlenségem egyik alapvető mutatója, hogy az utolsó pillanatban már csak a TESCO-ban sikerült tengeri cipőt beszerezni, ami egészen addig gazdaságos megoldásnak tűnt, amíg először fel kellett húzni.. Onnan kezdve rohamosan romlott az állaga, s kb. fél óra élettartammal büszkélkedhetett, már ha erre bármi is büszke lehetne. Rövid egy óra leforgása alatt szinte teljesen megsemmisült, azt a tanulságot maga után hagyva, hogy ez a tengeri cipő nem vízálló. )

A partközelben már nekem is kellemes hőmérsékletű volt a víz, így rendesen kipancsolhattuk magunkat, majd összeszedve fáradt tagjainkat újra felkerekedtünk, hogy egy hosszabb út után kikössünk Veli Rat kikötőjében.

Itt a kikötés rövid séta a parton, majd beszerző út a helyi fűszeresnél, majd visszaérve a hajóhoz, egy kis csendes naplemente bambulás. Ezután a fürdés és felkészülés a sokfogásos vacsorára, volt soron. A társaság most is jól teljesített, legalább is két órán keresztül folyamatosan el tudta pusztítani azt az ételmennyiséget, melyet kihoztak. Végül is mi nyertünk, a személyzet két óra után feladta a küzdelmet és emiatt a desszertre már majd egy órát kellett várni.

Újabb megdöbbentő felismerés: a mindennapi monoton mókuskerék nélkül is lehet kellemesen élni! :P

Foto: Wyatt, Börzsei Lajos

Még nincs vége, még van hátra egy egészen hosszú nap, egy érdekes verseny, na meg a búcsúest.

Folytatom….

A cikk második része itt található

A cikk első része itt található