Párizst látni és …. avagy szerelem első látásra 1. nap

Ha pár éve megkérdeztem volna bárkit, hogy mi jut eszébe Párizsról, az szinte biztos, hogy mindenkinek a szerelem, a romantika, a lágyan susogó Szajna, meg a rengeteg csodálatos épület lenne. A színes ember forgatag, a belváros monumentális műemlék épületei, vagy a zegzugos kis utcácskák meg a hangulatos parkok elfedik a mindennapok szürkeségét, s a nagyváros minden rezdülését másképp éli meg az ember.

Manapság azonban más idők járnak, így mi is némi aggodalommal készülődtünk az útra, a szerelem fővárosába, s persze megpróbáltunk nem gondolni a közelmúlt szörnyűségeire. Most nem lesz semmi. Most nem lehet semmi!

Így készülődtünk, s az indulás előtti napon már becsomagolva útnak eredtünk Budapestre, hogy egy kis laza városi kirándulással hangolódjunk Párizsra. Közelsége miatt kézenfekvő volt, hogy a Margitsziget kitűnő helyszín lesz  egy kis lazulásra, egy kis hazai szmogmentes levegő szippantásra. Szép volt minden, de a gondolatok már Párizs körül forogtak, s egyre fokozódott a várakozás feszültsége.

Végre eljött az idő, indulás Ferihegyre, még jó, hogy időben átkeresztelték Liszt Ferencre, mert hogy nézne ki egy hegyi reptér, minden gép lecsúszna róla. Mondom, hogy nőtt a feszültség!

Két bőrönddel érkezve, az egyiket rögtön lekapcsolták, mondván teltház a gépen, nincs hely ennyi koffernek. Azt hiszem ezt a lépést ki is hagyhattuk volna, akkor nem kellett volna feladni a poggyászt. Végül is nem veszítettünk sokat, csak annyit hogy leszállva az Orly-n nem értük el az utolsó járatot, így vadászni kellett egy Übert.

Nem kívánok belefolyni az Über kontra Taxi vitába, de az öltönyös sofőr, meg a szalontisztaságú autó magáért beszélt, mindezt megfejelte hogy a viteldíj kevesebb volt mint egy reptéri transzfer Budapesten.

A repülő út simán indult, leszámítva hogy a reptéri személyzet összes tagja a szerelőktől az utaskísérőn át, de még a kapitány is személyesen üdvözölt. Ezen túlmenően már eseménytelen volt, szép napsütésben szálltunk fel és sötét lett mire megérkeztünk, bár alig telt el közben két óra.

A szállásra érve egy vidám vacsora, némi borozgatással, majd egy meleg fürdő és egy fejedelmi ágy társasága ígért szép álmokat.